Vanaf het moment van ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd. Bij deelleveringen gaat het bedenktijdstip in na ontvangst van het laatste onderdeel.

Om gebruik te maken van het retourrecht dient u ons middels een ondubbelzinnige verklaring te laten weten dat u de overeenkomst herroept (schriftelijk, per post of e-mail). U kunt gebruik maken van het formulier herroeping, maar het is niet verplicht dit formulier te gebruiken. Wij verzoeken u gebruik te maken van de retourmogelijkheid op onze website. Deze vind je bij je account.

U kunt uw artikelen tot 14 dagen na levering voor retour aanmelden. Na registratie heb je 14 dagen de tijd om het product te retourneren. De retourzending is voor eigen rekening. De klant is verantwoordelijk voor de producten vanaf het moment van ontvangst tot het moment van retournering van de producten door ons. Indien een product niet is aangemeld voor retournering, wordt dit product niet in behandeling genomen.

De producten mogen, zoals aangegeven in de algemene voorwaarden, worden uitgepakt en beoordeeld zoals ook in een winkel mogelijk is. Dit betekent dat de artikelen niet in machines mogen worden geïnstalleerd en gebruikt. De producten worden verzegeld geleverd. Zodra deze uit de verzegeling zijn verwijderd, kan het product niet meer worden geretourneerd.

 

Kan ik artikelen retourneren?

Retourzendingen van de consument.

Ja, we accepteren retourzendingen van consumenten uit de EU. Alle artikelen kunnen worden geretourneerd, ze zitten allemaal in een verzegelde verpakking. Zodra deze verzegeling is verbroken, wordt het artikel gecontroleerd op slijtage en is het mogelijk dat er een gedeeltelijke terugbetaling wordt gegeven.

Op alle elektronische apparaten geldt voor pompen, gecertificeerde en gekalibreerde onderdelen de regel dat ze kunnen worden geretourneerd. Maar de verzegelde verpakking kan niet worden geopend. Deze artikelen zijn in de fabriek getest en we kunnen hun functionaliteit niet garanderen nadat ze zijn geretourneerd. Er is dus een verlies van 100% op dit artikel en er wordt geen restitutie gegeven.

Voor zakelijke klanten

Voor zakelijke klanten gelden dezelfde voorwaarden als voor consumenten. Maar voor Zakelijke klanten is het niet mogelijk om printplaten, displays, niveauregelaars, doseerapparaten en touchscreens te retourneren.

 

Hoe lang heb ik om de producten te retourneren?

Binnen 14 dagen na aanmelding van de artikelen die je wilt retourneren.

Ik heb een product geretourneerd zonder de winkel op de hoogte te stellen

Producten die worden geretourneerd zonder registratie worden niet in behandeling genomen

Ben ik verantwoordelijk voor productschade?

Vanaf de ontvangst door de klant tot het retourneren van het product(en) is de kopende partij verantwoordelijk.

Kan ik de gekochte artikelen in mijn machine installeren en retourneren als ze niet passen?

Nee, u kunt de artikelen visueel inspecteren en meten. Maar wanneer de artikelen daadwerkelijk zijn geïnstalleerd en/of gebruikt, kunnen de artikelen niet meer worden geretourneerd. Doet u dit alsnog, dan wordt beoordeeld wat de restwaarde van het product is. Dit kan resulteren in een gedeeltelijke of geen terugbetaling

Moet ik de retourkosten zelf betalen?

Ja, de retourkosten zijn voor de klant.

Als ik mijn producten expres laat verzenden, krijg ik dan het volledige verzendkostenbedrag terug?

Nee, u krijgt alleen het standaardtarief terug.

 Kan ik op een andere manier worden gecrediteerd dan de manier waarop ik heb betaald?

Nee, de in eerste instantie gekozen betaalmethode wordt ook gecrediteerd.